آرینآرین، تا این لحظه: 8 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

جوجوی قشنگم آرین

انتخاب اسم

1394/7/10 11:30
نویسنده : مامان آرین
154 بازدید
اشتراک گذاری

از وقتی فهمیدم شما یه آقا پسر گل هستی دغدغه هام برای انتخاب یه اسم خوشگل شروع شد برای من چند تا موضوع تو انتخاب اسم خیلی اهمیت داشت اولینش این بود که اسم قشنگ شما معنی زیبایی داشته باشه دومی این بود که اسم شما ایرانی و اصیل باشه سوم هم این که یه اسم امروزی باشه اما برای باباجون یه چیز دیگه هم اهمیت داشت و اون اینکه اسمی رو انتخاب کنیم که به گوش بقیه آشنا باشه یعنی در واقع اسامی خاص رو اصلا دوست نداشت.

من یه مدت فقط کارم این شده بود که برم سراغ فرهنگ لغت ها و سایت های مختلف و نظزخواهی از دیگران برای انتخاب اسم یه وقتی من می پسندیدم باباجون دوست نداشت یه وقتی هم برعکس میشد.

تا این که به یه اسم خوشگل برخوردم و باباجونم پسندید و این جوری شد که اسم قشنگ شما شد آقای آرین کبودی!

روزی که قرار بود مادرجون سیسمونی شما رو بیاره تصمیم گرفتم به همه اعلام کنم که چه اسم خوشگلی برای دسته گلم انتخاب کردم ایده از من بود ولی همه کارهاشو شفق جون انجام داده بود همراه با سیسمونی یه جعبه خوشگل که داخلش به تعداد مهمونا کارت و شکلات گذاشته شده بود آورده بودن که داخل هر کدوم از کارتها یه خوش آمد بود و فقط روی یکی از کارتها برای نوشتن اسم خالی بود اونو شفق جون به من داد و منم اسم خوشگلتو توش نوشتم بعد بین مهمونا کارتها رو تقسیم کردیم و کارت شما به عمه حون رسید و اسم گلت رو همه فهمیدن بعدم یه ساعت تزیینی که مادر جون به عنوان یادگاری برای کسی که اسمت بهش برسه خریده بود و تزیین و کادو شده بود به عمه جون از طرف شما هدیه دادیم.

اون روز عمه ها زحمت کشیده بودن و برای شما دو تا شلوار جین و یه پیراهن مردونه خیلی شیک و زیبا و خوش جنس کادو آورده بودن که اولین هدیه های زندگیت بود من که خیلی خوشحال شدم حتما تو هم خیلی برای هدیه هات ذوق کردی! 

عزیز دلم امیدوارم وقتی بزرگ شدی از این که این اسمو برات انتخاب کردیم راضی باشی اینو بدون که اسمت برگرفته از یه تاریخ کهن و یه سرزمین مقدسه و ما قراره نذاریم آتش آتشکده های این مرز و بوم خاموش باشه.

من قطعا تو رو با باورهای ایرانی بزرگ می کنم و برام مهمه که بدونی از کجایی و به چی تعلق داری هیچ وقت نذار فرهنگ غالب بر افکارت مال بیگانه ها باشه قول میدم کمکت کنم فرق دین و خرافه و فرق تدین و تظاهر و  یاد بگیری.....

آرین به معنی مرد نیکوکار ایرانی........از خدا می خوام همیشه این اسم برازنده منش زندگیت باشه....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)